Prowadzenie bloga firmowego – 6 kluczowych korzyści

W czasach, gdy koszty internetowych kampanii reklamowych rosną z kwartału na kwartał, każde teoretycznie darmowe źródło pozyskiwania nowych klientów wydaje się być warte naszej uwagi. Dlatego, według statystyk, liczba przedsiębiorstw decydujących się na prowadzenie bloga firmowego rośnie bardzo szybko. Zamieszczanie na stronie internetowej ciekawych, angażujących artykułów ma jeszcze tę zaletę, że realizuje wiele celów marketingowych jednocześnie. Osiągane rezultaty są zazwyczaj korzyściami stabilnymi i długofalowo wspierającymi markę. Zobacz, co zyskasz decydując się na założenie bloga firmowego.

01 Wyższa pozycja w wyszukiwarce

Prowadzenie bloga firmowego wspiera proces pozycjonowania strony. Każdy artykuł na blogu to kolejna strona w ramach jednej domeny, która zostanie zaindeksowana przez roboty Google. Jest to przestrzeń, na której możesz zamieścić kluczowe dla Twojego biznesu frazy. Im więcej dobrej jakości, unikalnej, nasyconej słowami kluczowymi treści znajdzie się na stronie, tym wyżej będzie ona oceniana w rankingach Google. Posłużymy się tutaj obrazowym przykładem:
  • Firma X: nie prowadzi bloga firmowego, jej witryna internetowa posiada następujące zakładki: Strona główna, O nas, Oferta, Realizacje, Kontakt
  • Firma Y: prowadzi bloga firmowego (liczba publikacji: 20 wpisów), jej witryna internetowa posiada następujące zakładki: Strona główna, O nas, Oferta, Realizacje, Kontakt
Która witryna zostanie lepiej oceniona przez roboty wyszukiwarek? Firma X posiada 5 podstron, których treść się nie zmienia. Firma Y posiada 25 podstron (20 artykułów na blogu + zakładki).

Odpowiedź jest oczywista.

02 Prowadzenie bloga firmowego zwiększy ruch na stronie

Z punktu pierwszego wynika bezpośrednio kolejna korzyść, czyli większy ruch na stronie. Im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na dotarcie do potencjalnych klientów. Do tego, jeśli artykuły na blogu firmowym okażą się pomocne dla odwiedzających witrynę, bardzo prawdopodobne, że zdecydują się oni skorzystać z usług bądź zakupić oferowany przez firmę produkt.
Przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na prowadzenie bloga firmowego generują aż o 67 proc. więcej leadów sprzedażowych niż firmy, które tego nie robią (Social Media B2B).

03 Wizerunek eksperta

Od ekspertów kupuje się chętniej. Potencjalny klient, który znajdzie na Twoim blogu odpowiedzi na nurtujące go pytania, porady i przykłady wykorzystania oferowanych przez Ciebie produktów, z dużym prawdopodobieństwem zdecyduje się na jego zakup.
Załóżmy, że planujesz spędzić urlop w górach, lecz nie masz odpowiednich butów. Wpisujesz w wyszukiwarkę „buty trekkingowe”, klikasz w link prowadzący do artykułu o tej tematyce. We wpisie opisane są nie tylko zalety, dane techniczne i właściwości danego modelu, ale również porady związane z bezpieczeństwem podczas wędrówek. Artykuł opatrzony jest także specjalnym przyciskiem kierującym do sklepu. Czy taka treść okaże się wystarczającym bodźcem do dokonania zakupu? Większość użytkowników nie będzie się wahać! Tak właśnie działa marketing treści.
Artykuł na blogu to także świetne miejsce do zamieszczenia przycisku call to action, który wzmocni konwersję. Możesz dodać go pomiędzy akapitami artykułu lub pod tekstem.

04 Wzbogacenie treści w mediach społecznościowych

Prowadzenie bloga firmowego pomaga urozmaicić treści zamieszczane na profilach w mediach społecznościowych. Linki do artykułów, infografiki stworzone na ich podstawie czy ciekawy komentarz przesłany przez czytelnika to kilka propozycji, jak wykorzystać wpis blogowy na Facebooku bądź LinkedInie. Dzięki tego rodzaju contentowi profil marki zyskuje profesjonalny i ekspercki charakter, a strona internetowa powiększa zasięg dotarcia do odbiorców.

05 Zwiększenie zaufania wśród klientów

Jak prowadzenie bloga firmowego wpływa na relacje z potencjalnymi klientami? Jeśli zamieszczane przez Ciebie treści będą przydatne (rozwiązujące problemy użytkowników), darmowe i angażujące (zawierające unikalne treści, ciekawostki, propozycje interakcji), możesz liczyć na pozytywny odzew! Odbiorcy będą postrzegać Twoją markę jako:
  • ekspercką, bo dzielisz się wiedzą i pokazujesz, że do perfekcji opanowałeś daną dziedzinę;
  • godną zaufania, bo artykuły na blogu są świadectwem Twojego profesjonalizmu i szerokiej wiedzy;
  • autentyczną, bo dzięki wpisom na blogu użytkownicy mają możliwość lepiej zrozumieć działalność firmy, charakter usług oraz poznać jej produkty.

06 Prowadzenie bloga firmowego jako darmowe narzędzie badania rynku

Blog firmowy jest kolejnym kanałem komunikacji z odbiorcami. Dzięki pozostawionym przez użytkowników pod artykułami komentarzom, opiniom o produktach lub uwagom dotyczącym oferty, masz możliwość poznać faktyczne potrzeby grupy docelowej i na bieżąco na nie odpowiedzieć. Warto też wejść w interakcję z czytelnikami i odnieść się do ich uwag, rozwiać wątpliwości. Wizerunek firmy tylko na tym zyska.
Prowadzenie bloga firmowego to doskonały sposób na promocję serwisu internetowego. Regularne publikowanie wartościowych treści wspomaga pozycjonowanie, buduje pozytywny wizerunek marki, jak i relacje z klientami. Może jednak stanowić spore wyzwanie, zwłaszcza że efekty takich działań nie są widoczne od razu. Jednak długofalowe korzyści wynikające z blogowania całkowicie zrekompensują ten wysiłek oraz ewentualne koszty, w przypadku, gdy przedsiębiorstwo zdecyduje się zlecić pisanie artykułów zewnętrznej firmie.
Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu blogów firmowych. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać skrojoną na miarę Twojego biznesu ofertę.

Może CIę zainteresować:

Jak napisać skuteczne teksty na stronę internetową?

Jeśli chcesz podnieść współczynnik konwersji na stronie, uzyskać lepszą pozycję w Google i wyedukować swoich odbiorców, ten poradnik jest dla Ciebie. Omawiamy w nim 3 główne filary owocnego contentu na stronie.

Trendy w marketingu na 2020 rok

Trendy w marketingu na 2020 rokMarketing ciągle ewoluuje. Niektóre trendy zanikają, inne nabierają mocy, powstają także całkiem nowe kierunki działań. Warto przyjrzeć się prognozom i zastanowić się, czy przewidywane trendy warto uwzględnić w strategii swojej firmy, a...

Pin It on Pinterest

Udostępnij

Udostępnij ten post swoim znajomym!