Certyfikat SSL – co to jest i dlaczego warto go zainstalować

Jeszcze kilka lat temu certyfikat SSL stosowany był tylko przez serwisy bankowe i mailowe. Dziś, z uwagi na rosnące wymagania przeglądarek i większe zagrożenie cyberprzestępstwami, zaleca się wdrożenie tego protokołu na wszystkich stronach www. Posiadasz witrynę internetową lub e-sklep? Certyfikat SSL nie może już dłużej stanowić dla Ciebie niewiadomej. W tym artykule wyjaśniamy jego funkcje i podajemy 5 argumentów, dla których warto go zainstalować. Zapraszamy do lektury!

Co to jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL (ang. Secure Socket Layer) to narzędzie umożliwiające ochronę danych internautów, poprzez szyfrowanie połączenia między użytkownikiem a serwerem, na którym działa dana witryna. Oznacza to, że dane osoby przebywającej na stronie internetowej bez certyfikatu mogą zostać łatwo przechwycone przez podmioty trzecie. Stosowanie protokołu szyfrującego zapewnia bezpieczeństwo nie tylko podczas użytkowania strony www, ale również poczty i formularzy kontaktowych zintegrowanych z witryną.
Skąd wiadomo, że strona posiada omawiane zabezpieczenie?
Witryny z certyfikatem:

  • posiadają adresy rozpoczynające się od https, a nie http
  • oznaczone są symbolem zielonej kłódki, po lewej lub prawej stronie adresu

Dlaczego warto zainstalować certyfikat SSL?

1. Gwarancja bezpieczeństwa

Korzystając z certyfikatu SSL dbasz o bezpieczeństwo swoje i klientów. Bez obawy możesz prowadzić e-sklep, zapisy na kurs internetowy czy korespondować z użytkownikami. Ich dane są bezpieczne, a Ty możesz spać spokojnie. Wszystkie certyfikaty SSL objęte są gwarancją finansową na wypadek ewentualnych strat ekonomicznych spowodowanych kradzieżą, fałszerstwem i utratą możliwości korzystania z tego zabezpieczenia.

2. Zaufanie klientów

Coraz więcej internautów zwraca uwagę na obecność zielonej kłódki na pasku adresowym, wzrasta też świadomość dotycząca zagadnień związanych z bezpieczeństwem w sieci. Dlatego instalując certyfikat nie tylko zdobywasz zaufanie swoich odbiorców, ale również zyskujesz przewagę nad konkurencją, która jeszcze nie zainstalowała certyfikatu SSL. Strony nieposiadające SSL oznaczone są przez przeglądarkę jako niebezpieczne, a dostęp do nich może być utrudniony (pojawiające się ostrzeżenia „To połączenie nie jest prywatne”).

3. Działanie zgodne z RODO

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) nie formułuje wprost wymogu korzystania z certyfikatu SSL, jednak przedstawia wymagania, które są możliwe do spełnienia jedynie za pomocą tego protokołu. Chodzi o:
  • pseudonimizację i szyfrowanie danych osobowych;
  • zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania; […]
(Artykuł 32 Ustawy)

4. Łatwa integracja z Facebookiem

Jeśli chciałbyś sprzedawać swoje produkty także za pośrednictwem Facebooka, certyfikat SSL będzie niezbędny. Posiadanie tego rodzaju zabezpieczenia jest wymogiem serwisu.

5. Lepsza pozycja w Google

Najpopularniejsza przeglądarka promuje witryny działające w oparciu o protokół HTTPS. Ma on wpływ na pozycję rankingową, co oznacza, że witryny zabezpieczone certyfikatem SSL będą miały szansę osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania niż witryny oznaczone jako niebezpieczne.
Internauci chętniej odwiedzają serwisy oznaczone zieloną kłódką, przeglądają kolejne podstrony, korzystają z zawartych tam funkcjonalności. Ma to bezpośredni wpływ na zmniejszenie współczynnika odrzuceń, a co za tym idzie – na wzmocnienie pozycji w wyszukiwarce.
Ceny certyfikatów wahają się od 0 zł do 1000 zł na rok. Dla strony firmowej w zupełności wystarczy rozwiązanie podstawowe, nie wymagające dużych środków finansowych. Natomiast korzyści wypływające z wdrożenia takiego zabezpieczenia są niepodważalne.
Jeśli nie wiesz jak zainstalować certyfikat SSL, skontaktuj się z nami. Z przyjemnością Ci pomożemy!

Może CIę zainteresować:

Jak napisać skuteczne teksty na stronę internetową?

Jeśli chcesz podnieść współczynnik konwersji na stronie, uzyskać lepszą pozycję w Google i wyedukować swoich odbiorców, ten poradnik jest dla Ciebie. Omawiamy w nim 3 główne filary owocnego contentu na stronie.

Prowadzenie bloga firmowego – 6 kluczowych korzyści

Prowadzenie bloga firmowego realizuje wiele celów marketingowych jednocześnie. Zobacz, dlaczego warto dzielić się z klientami wartościowymi treściami.

Pin It on Pinterest

Udostępnij

Udostępnij ten post swoim znajomym!