Tworzenie strony internetowej – ile trwa i jak wygląda cały proces?

Tworzenie strony internetowej jest złożonym procesem, zależnym od wielu czynników, jednak w większości przypadków wgląda on podobnie. Jeżeli Twój biznes potrzebuje nowej witryny i szukasz wykonawcy, któremu będziesz mógł zaufać, przeczytaj koniecznie ten poradnik. Opisujemy w nim dokładnie, na czym polega, jak wygląda i ile trwa projektowanie stron www. Dzięki tej wiedzy, nic Cię nie zaskoczy w trakcie spotkania lub w ofercie przesłanej przez wykonawcę (agencję interaktywną lub freelancera).

Tworzenie strony internetowej – etapy

1. Zebranie wymagań

Każdy biznes ma inną specyfikę, inną grupę docelową i inne potrzeby względem internetowej wizytówki. Dlatego zanim wykonawca przystąpi do pracy, musi dokładnie zbadać wymagania zleceniodawcy dotyczące strony. Ten etap realizowany jest zazwyczaj poprzez bezpośrednie spotkania z klientem lub mailowo. W tym drugim przypadku klient proszony jest o wypełnienie briefu, czyli krótkiego dokumentu z precyzyjnymi pytaniami.

2. Wycena projektu, podpisanie umowy

Na podstawie zebranych wymagań, wykonawca tworzy ofertę i określa cenę oraz czas realizacji usługi. To jest też moment, w którym doprecyzowane zostają ostatnie wymagania. Po zaakceptowaniu wszystkich warunków, obie strony podpisują umowę.

3. Przygotowanie techniczne

Tworzenie strony internetowej zaczyna się od przygotowania jej zaplecza. Chodzi tu o wykupienie hostingu i domeny, zainstalowanie systemu CMS (najczęściej jest to WordPress), zakupienie oraz instalacja certyfikatu SSL. Wykonawca może wszystkie wymienione czynności zrobić we własnym zakresie lub poprosić klienta, aby zakupił potrzebne elementy samodzielnie.

4. Tworzenie tekstów na stronę

Treści do zamieszczenia w witrynie internetowej firmy mogą zostać stworzone przez zleceniodawcę lub samego wykonawcę. Ważne, by mieć na uwadze, że teksty na stronie stanowią ważny etap pozyskiwania klientów. Stworzone w odpowiedni sposób, wzmacniają pozycję strony w wyszukiwarce, kreują unikalny wizerunek firmy oraz stanowią reklamę z efektem sprzedażowym. Dlatego warto ten element zlecić specjaliście.

5. Stworzenie layoutu strony

Tworzenie szaty graficznej to praca nie tylko nad designem strony, ale także nad jej użytecznością dla odbiorców (User Interface). Projektowanie graficzne internetowej wizytówki firmy powinno być sprzężone z tworzeniem treści.
Każdy etap składający się na tworzenie strony internetowej powinien zakończyć się konsultacjami z klientem, podczas których zostaną zaakceptowane dotychczasowe efekty pracy wykonawcy.

6. Implementacja, testy

Szósty, najobszerniejszy etap projektowania strony polega na wdrożeniu layoutu strony i budowie całej witryny. Następnie przeprowadzane są testy responsywności oraz weryfikacja linkowania wewnętrznego.

7. Podstawowa optymalizacja strony pod kątem SEO

Gotowa strona zostaje poddana podstawowej optymalizacji (znaczniki Title, nagłówki, meta tagi Description itp.).

8. Utrzymanie i rozwój

Każda strona www wymaga stałej opieki. Chodzi tu o aktualizowanie wtyczek i CMS’a, tworzenie kopii zapasowych, modyfikowanie lub wdrażanie nowych funkcjonalności. Najczęściej cena tej usługi nie jest wliczana w koszt tworzenia strony internetowej.

Nie czekaj do następnej wiosny, zamów owocną stronę www już teraz!

Ile trwa tworzenie strony internetowej?

Oszacowanie czasu tworzenia strony internetowej jest niemożliwe bez dokładnego briefu od klienta. Projektowanie i wdrażanie może trwać zarówno tydzień jak i kilka miesięcy. Na długość procesu budowy strony ma wpływ nie tylko liczba zakładek i rodzaj funkcjonalności na stronie, ale także ilość poprawek, które zgłosi klient.

Niemniej jednak, można przewidywany czas realizacji usługi zamknąć w ramy:

  • podstawowa strona internetowa typu OnePage, oparta na systemie WordPress: czas realizacji to  około 2 tygodnie + 10 dni na poprawki sugerowane przez klienta
  • rozszerzona strona internetowa (kilka zakładek), oparta na systemie WordPress: czas realizacji to około 3-4 tygodnie + 2 tygodnie na poprawki sugerowane przez klienta
  • tworzenie strony internetowej premium, zbudowanej na systemie WordPress, zawierającej wiele zakładek i zaawansowanych funkcjonalności: czas realizacji to około 2-3 miesiące + 1 miesiąc na wprowadzenie poprawek sugerowanych przez klienta
Tworzenie strony internetowej musi być rozłożone w czasie i wymaga ścisłej współpracy z klientem. Trudno zaprojektować i wdrożyć stronę typu OnePage w kilka dni bez wymuszonych ograniczeń. Rozbudowane witryny to wyższy koszt i większy nakład pracy. Warto również wziąć pod uwagę, że  strona www tworzona w pośpiechu, w nie odpowiednim budżecie, będzie generować dodatkowe koszty w przyszłości i nie wykorzysta potencjału tkwiącego w Twoim biznesie.
Potrzebujesz owocnej strony www? Skontaktuj się z nami! Z przyjemnością zrobimy ją dla Ciebie!

Może CIę zainteresować:

Facebook Business Manager – co to jest i jak go skonfigurować?

Jeśli chcesz oddać opiekę nad fanpagem swojej strony pracownikowi, planujesz rozpocząć tworzenie Facebook Ads bądź dosyć masz powiadomień firmowych na profilu prywatnym, potrzebujesz tego narzędzia. Przedstawiamy Facebook Business Manager.

Promocja firmy w Internecie – 7 pomysłów dla małych biznesów

Promocja firmy w Internecie zaczyna się od najprostszych i często zupełnie darmowych rozwiązań. Poznaj 7 sposobów na zaistnienie w sieci i pozyskanie nowych klientów.

Certyfikat SSL – co to jest i dlaczego warto go zainstalować?

Posiadasz witrynę internetową lub e-sklep? Certyfikat SSL nie może już dłużej stanowić dla Ciebie niewiadomej. W tym artykule wyjaśniamy jego funkcje i podajemy 4 argumenty, dla których warto go zainstalować.

Jak napisać skuteczne teksty na stronę internetową?

Jeśli chcesz podnieść współczynnik konwersji na stronie, uzyskać lepszą pozycję w Google i wyedukować swoich odbiorców, ten poradnik jest dla Ciebie. Omawiamy w nim 3 główne filary owocnego contentu na stronie.

Konkursy na Facebooku – jak zrobić to legalnie?

Co grozi za zorganizowanie konkursu, który łamie regulamin Facebooka lub – co gorsza – polskie prawo? Jak zorganizować legalną akcję konkursową zachęcającą obserwatorów do interakcji? Zapraszamy do lektury!

Prowadzenie bloga firmowego – 6 kluczowych korzyści

Prowadzenie bloga firmowego realizuje wiele celów marketingowych jednocześnie. Zobacz, dlaczego warto dzielić się z klientami wartościowymi treściami.

Pin It on Pinterest

Udostępnij

Udostępnij ten post swoim znajomym!