Facebook Business Manager – co to jest i jak go skonfigurować?

Facebook Business Manager to platforma do zarządzania nie tylko profilami i kampaniami reklamowymi, ale również rolami na stronie przydzielonymi współpracownikom. Narzędzie bardzo przydatne dla wszystkich opiekunów fanpage’y.

Podstawowe funkcje Facebook Business Managera

Zarządzanie wieloma zasobami

Dzięki Facebook Business Manager możesz sprawnie przełączać się między fanpage’ami i kontami reklamowymi. Platforma integruje wszystkie zasoby związane z działalnością firmy na Facebooku w jednym widoku i pozwala płynnie się między nimi przełączać.

Koniec z powiadomieniami

Czy powiadomienia na profilu prywatnym o wszystkich zdarzeniach związanych z kontem firmowym są wygodne? Do pewnego momentu. Dla lepszej higieny pracy, lepiej dokonać rozdziału komunikatów prywatnych i służbowych. Facebook Business Manager daje właśnie taką możliwość. Za pomocą odpowiednich ustawień, wszystkie powiadomienia firmowe będą wyświetlać się wyłącznie w tej platformie.

Zarządzanie rolami

Za pomocą Managera Firmy możesz przyznać wybranym osobom różne role na stronie i zarządzać dostępami swoich współpracowników do poszczególnych zasobów. Co ważne, członkowie zespołu nie muszą być w Twojej sieci kontaktów.

Ta funkcja jest też istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa. Jeśli dany pracownik odchodzi z firmy lub kończysz współpracę z agencją marketingową, możesz bez problemu pozbawić wybraną osobę dostępu do wszystkich podpiętych pod Twój Facebook Business Manager zasobów.

Zarządzanie reklamami

Jak już wyżej zostało wspomniane, istnieje możliwość zarządzania kontami reklamowymi z poziomu Managera Firmy. Jeśli zlecasz na zewnątrz prowadzenie kampanii, dzięki tej platformie cały czas masz wgląd we wszystkie dane i wyniki działań. Tym samym unikniesz sytuacji, w której agencja, z którą kończysz współpracę, odmawia udostępniania danych historycznych dotyczących reklam Twojej firmy.

Jak skonfigurować Facebook Business Manager?

Tworzenie konta w Managerze Firmy

Przejdź na stronę business.facebook.com, a następnie kliknij przycisk „Utwórz konto”, który znajduje się w prawym górnym rogu.
Manager Firmy - tworzenie konta
Następnie uzupełnij wymagane pola w formularzu: nazwę firmy, imię, nazwisko i email. W kolejnym kroku wpisz dane firmy oraz potwierdź adres e-mail.
Tworzenie konta w Facebook Business Manager

Jak dodać fanpage i osoby do Facebook Busness Managera?

W pierwszym widoku, który pojawi się na Twoim ekranie po przesłaniu danych pojawi się pole z trzema przyciskami. Gdy klikniesz „Dodaj stronę” pojawi się możliwość dodania wybranego profilu do Business Managera, uzyskania dostępu lub stworzenia zupełnie nowego.
Tym samym sposobem możesz dodać współpracowników i nadać im role. Wystarczy, że klikniesz “Dodaj osoby” i wpiszesz adres mailowy. Zwróć uwagę, aby e-maile współpracowników były tożsame z adresami powiązanymi z ich kontami na Facebooku.
Dodawanie osób do Business Managera

Jak dodać konto reklamowe do Facebook Business Manager?

Klikając ostatni z trzech przycisków – „Dodaj konto reklamowe”, dostaniesz możliwość przypisania konta do Facebook Business Managera. Po wybraniu opcji „Utwórz konto reklamowe”, pojawi się okno z polami do uzupełnienia: nazwą konta, strefą czasową oraz walutą, wg której chcesz się rozliczać.

Jak dodać formę płatności do konta reklamowego?

W prawym górnym rogu znajdziesz ikonkę koła zębatego. Po kliknięciu w przycisk, zostaniesz przeniesiony do widoku ustawień firmowych. Z menu po lewej stronie wybierz „Płatności” i wpisz wymagane informacje. Następnie kliknij „Dodaj metodę płatności”.

Potrzebujesz skutecznych, OWOCNYCH działań na Facebooku? Zaprojektujemy je dla Ciebie.

Może CIę zainteresować:

Udowadniamy, że tworzenie stron na WordPress to najlepsze rozwiązanie

WordPress jest popularnym i wszechstronnym systemem do zarządzania treścią w witrynach internetowych. Gdy nasi klienci pytają nas, czy tworzenie stron na WordPress sprawdzi się w ich przypadku, nie mamy większych wątpliwości. W tym artykule zebraliśmy kilka argumentów, które popierają nasze stanowisko.

Trendy w marketingu na 2020 rok

Trendy w marketingu na 2020 rokMarketing ciągle ewoluuje. Niektóre trendy zanikają, inne nabierają mocy, powstają także całkiem nowe kierunki działań. Warto przyjrzeć się prognozom i zastanowić się, czy przewidywane trendy warto uwzględnić w strategii swojej firmy, a...

Tworzenie strony internetowej – ile trwa i jak wygląda cały proces

Twój biznes potrzebuje nowej witryny? Szukasz wykonawcy, któremu będziesz mógł zaufać? Przeczytaj koniecznie ten poradnik. Opisujemy w nim dokładnie, na czym polega, jak wygląda i ile trwa projektowanie stron www. Dzięki tej wiedzy, nic Cię nie zaskoczy w trakcie spotkania lub w ofercie przesłanej przez wykonawcę.

Facebook Business Manager – co to jest i jak go skonfigurować?

Jeśli chcesz oddać opiekę nad fanpagem swojej strony pracownikowi, planujesz rozpocząć tworzenie Facebook Ads bądź dosyć masz powiadomień firmowych na profilu prywatnym, potrzebujesz tego narzędzia. Przedstawiamy Facebook Business Manager.

Promocja firmy w Internecie – 7 pomysłów dla małych biznesów

Promocja firmy w Internecie zaczyna się od najprostszych i często zupełnie darmowych rozwiązań. Poznaj 7 sposobów na zaistnienie w sieci i pozyskanie nowych klientów.

Certyfikat SSL – co to jest i dlaczego warto go zainstalować?

Posiadasz witrynę internetową lub e-sklep? Certyfikat SSL nie może już dłużej stanowić dla Ciebie niewiadomej. W tym artykule wyjaśniamy jego funkcje i podajemy 4 argumenty, dla których warto go zainstalować.

Jak napisać skuteczne teksty na stronę internetową?

Jeśli chcesz podnieść współczynnik konwersji na stronie, uzyskać lepszą pozycję w Google i wyedukować swoich odbiorców, ten poradnik jest dla Ciebie. Omawiamy w nim 3 główne filary owocnego contentu na stronie.

Konkursy na Facebooku – jak zrobić to legalnie?

Co grozi za zorganizowanie konkursu, który łamie regulamin Facebooka lub – co gorsza – polskie prawo? Jak zorganizować legalną akcję konkursową zachęcającą obserwatorów do interakcji? Zapraszamy do lektury!

Prowadzenie bloga firmowego – 6 kluczowych korzyści

Prowadzenie bloga firmowego realizuje wiele celów marketingowych jednocześnie. Zobacz, dlaczego warto dzielić się z klientami wartościowymi treściami.

Pin It on Pinterest

Udostępnij

Udostępnij ten post swoim znajomym!