Promocja firmy w Internecie – 7 pomysłów dla małych biznesów

Jak zwiększyć sprzedaż? Jak wypracować przewagę konkurencyjną? To dwa najczęstsze pytania, które zadają nam nasi klienci. Przeważnie są oni właścicielami mikro lub małych przedsiębiorstw i nie dysponują dużym budżetem na promocję. Całe szczęście, żyjemy w epoce Internetu i mediów społecznościowych: mądra strategia działań w sieci może zaowocować naprawdę świetnymi wynikami. W tym krótkim przewodniku chcę przekonać Cię, że promocja firmy w Internecie zaczyna się od najprostszych i często zupełnie darmowych rozwiązań.

1. Dobrze zaprojektowana strona internetowa

Bardzo możliwe, że zapraszając do swojego domu gości, robisz wszystko, aby czuli się u Ciebie jak najlepiej. Przygotowujesz lub zamawiasz smaczne przekąski, porządkujesz wnętrze, puszczasz nastrojową muzykę. Taka postawa idealnie sprawdzi się również na gruncie biznesowym. Potraktuj swoich obecnych i potencjalnych klientów jak gości i zapewnij im jak najlepsze doświadczenia podczas przeglądania Twojej strony www.
Dobrze zaprojektowana witryna internetowa może w znacznym stopniu poprawić wyniki sprzedażowe firmy.
Sprawdź, czy witryna Twojej firmy ma te, kluczowe dla powodzenia, cechy:
  • intuicyjność (proste menu oraz czytelny interfejs, dzięki któremu odwiedzający szybko znajdują potrzebne im informacje)
  • atrakcyjny wygląd i przekaz (spójna identyfikacja wizualna oraz teksty, które przekazują najważniejsze informacje, a także zachęcają użytkownika do interakcji)
  • mobilność (strona poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych)
  • optymalizacja pod kątem SEO (strona jest przyjazna robotom wyszukiwarek)
W celu podniesienia efektywności witryny, konieczna może okazać się jej przebudowa, w innych przypadkach potrzebny będzie jedynie lifting. Jedno jest pewne: promocja firmy w Internecie nie może obyć się właśnie bez nowoczesnej strony, czyli miejsca, do którego zapraszasz swoich klientów lub oni sami wpadają do Ciebie bez zaproszenia…

Nie czekaj do następnej wiosny, zamów owocną stronę www już teraz!

2. Promocja firmy w Internecie poprzez profile w wybranych social mediach

Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Pinterest…jeśli nie masz zasobów, by aktywnie działać na wszystkich portalach społecznościowych, wybierz jeden lub dwa. Zanim jednak dokonasz selekcji, pomyśl, gdzie spędzają czas Twoi klienci. Działasz w modelu B2B? Koniecznie zacznij publikować atrakcyjne treści na LinkedInie. Grupą docelową Twojej firmy są młode mamy? Załóż profil i grupę na Facebooku, a inspirujące zdjęcia zamieszczaj na Instagramie. Realizowanie przemyślanej strategii komunikacyjnej pozwoli przyciągnąć szersze grono potencjalnych klientów i zbudować pozytywny wizerunek firmy.
O czym warto pamiętać prowadząc fanpage w social mediach? Spójność wizualna grafik i filmów, stały kontakt z fanami, regularność w publikowaniu postów, tworzenie akcji promocyjnych i konkursów z nagrodami.

3. Prowadzenie bloga firmowego

Promocja firmy w Internecie nie zawsze musi wiązać się z drogimi kampaniami reklamowymi. Ważnym elementem przyciągania ruchu na stronę oraz zdobywania sympatii potencjalnych klientów jest prowadzenie bloga firmowego.
Według badań przeprowadzonych przez Social Media B2B, firmy, które regularnie publikują treści na swoim blogu, generują aż o 67% więcej leadów sprzedażowych niż przedsiębiorstwa, które nie zdecydowały się na taką strategię.
Więcej o zaletach posiadania bloga dowiesz się z naszego wpisu:
Prowadzenie bloga firmowego – 6 kluczowych korzyści

4. Google Moja Firma – darmowa reklama w Internecie

Założenie wizytówki w Google Moja Firma to obowiązkowy krok nie tylko dla biznesów lokalnych. Jeśli tylko Twoje przedsiębiorstwo posiada stacjonarną siedzibę, koniecznie wprowadź jej dane oraz adres internetowy na mapy Googla. Tym samym, wzmocnisz pozycję swojej strony w wyszukiwarce i jeszcze bardziej zwiększysz szansę na dotarcie do nowych klientów.
Jakie funkcje posiada firmowy profil na Google Moja Firma?
  • prezentacja danych teleadresowych
  • pozyskiwanie opinii klientów
  • informowanie klientów o promocjach, rabatach, wydarzeniach
  • możliwość publikowania contentu (zdjęcia, filmy)
  • możliwość wchodzenia w interakcje z internautami (sekcja Pytania i odpowiedzi)

5. Porównywarki cen, strony z voucherami

Promocja firmy w Internecie to także oferowanie swoich produktów i usług za pośrednictwem innych stron. Dla pensjonatów, restauracji, salonów SPA doskonałym rozwiązaniem są internetowe katalogi typu Tripadvisor. Bardzo dużą szansą na zwiększenie wolumenu sprzedaży oraz wypozycjonowanie strony www czy sklepu są porównywarki cen, np. Ceneo oraz strony z voucherami. Większość z nich działa na zasadzie PPC (pay per click), czyli opłata naliczana jest dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie i przejdzie ze strony pośredniczącej do sklepu internetowego.

6. Promocja firmy w Internecie poprzez pozycjonowanie

Pozycjonowanie to działania przeprowadzane regularnie, zarówno na samej stronie, jak i poza nią, w celu podwyższenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.
Na proces pozycjonowania składają się m.in. takie działania, jak:
  • nasycenie treści na stronie wybranymi słowami kluczowymi
  • optymalizacja kodu HTML strony
  • optymalizacja linkowania wewnętrznego
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych
Z racji dużej złożoności oraz zmienności wymagań Google’a, pozycjonowanie najlepiej zlecić firmie specjalizującej się w tym obszarze. Dlatego tę metodę promocji firmy w Internecie nie można zaliczyć do darmowych, jednocześnie charakteryzuje się ona wysoką skutecznością.

7. Google Ads i Facebook Ads

Nie da się ukryć, że bez płatnych reklam w Internecie, trudno prowadzić wyrównaną walkę z konkurencją. Jeśli zrealizowałeś już wyżej przedstawione sposoby na promocję firmy w sieci, czas pomyśleć o inwestycji w Google Ads oraz Facebook Ads. Która z tych platform sprawdzi się u Ciebie lepiej? Dużo zależy od grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć, budżetu, który możesz przeznaczyć na ten cel oraz oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Facebook świetnie sprawdzi się w reklamach budujących wizerunek, zasięg i zainteresowanie usługami lub produktami. To także miejsce przyjazne kreacjom reklamowym promującym produkty atrakcyjne wizualnie (np. odzież, rękodzieło). Z kolei Google Ads sprzyja kampaniom czysto sprzedażowym oraz firmom, których grupa docelowa to seniorzy bądź młodzi użytkownicy (obecnie masowo porzucający Facebooka).
Według badań, z wyszukiwarki Google korzysta ponad 26 mln Polaków, co stanowi aż 96,5% wszystkich internautów w Polsce. Facebook natomiast dociera do ponad 22 mln osób w Polsce i ma zasięg stanowiący 81% użytkowników Internetu.
Promocja firmy w Internecie to szereg powtarzających się działań, które w dalszej lub bliższej perspektywie poprawią widoczność firmy w sieci oraz pozyskają dla niej nowych klientów. Kluczem do mądrego zarządzania budżetem przeznaczonym na promocję jest mierzenie efektywności. Badanie zachowania użytkowników na stronie, sprawdzanie źródeł ruchu na stronie czy przeprowadzanie testów A/B dla poszczególnych kreacji reklamowych, pozwoli mądrze inwestować w kolejne działania marketingowe oraz otworzyć się na nowe, biznesowe szanse.
Potrzebujesz skutecznych, OWOCNYCH działań promocyjnych w Internecie?  Skontaktuj się z nami. Z przyjemnością opracujemy je dla Ciebie.

Może CIę zainteresować:

Udowadniamy, że tworzenie stron na WordPress to najlepsze rozwiązanie

WordPress jest popularnym i wszechstronnym systemem do zarządzania treścią w witrynach internetowych. Gdy nasi klienci pytają nas, czy tworzenie stron na WordPress sprawdzi się w ich przypadku, nie mamy większych wątpliwości. W tym artykule zebraliśmy kilka argumentów, które popierają nasze stanowisko.

Trendy w marketingu na 2020 rok

Trendy w marketingu na 2020 rokMarketing ciągle ewoluuje. Niektóre trendy zanikają, inne nabierają mocy, powstają także całkiem nowe kierunki działań. Warto przyjrzeć się prognozom i zastanowić się, czy przewidywane trendy warto uwzględnić w strategii swojej firmy, a...

Tworzenie strony internetowej – ile trwa i jak wygląda cały proces

Twój biznes potrzebuje nowej witryny? Szukasz wykonawcy, któremu będziesz mógł zaufać? Przeczytaj koniecznie ten poradnik. Opisujemy w nim dokładnie, na czym polega, jak wygląda i ile trwa projektowanie stron www. Dzięki tej wiedzy, nic Cię nie zaskoczy w trakcie spotkania lub w ofercie przesłanej przez wykonawcę.

Facebook Business Manager – co to jest i jak go skonfigurować?

Jeśli chcesz oddać opiekę nad fanpagem swojej strony pracownikowi, planujesz rozpocząć tworzenie Facebook Ads bądź dosyć masz powiadomień firmowych na profilu prywatnym, potrzebujesz tego narzędzia. Przedstawiamy Facebook Business Manager.

Certyfikat SSL – co to jest i dlaczego warto go zainstalować?

Posiadasz witrynę internetową lub e-sklep? Certyfikat SSL nie może już dłużej stanowić dla Ciebie niewiadomej. W tym artykule wyjaśniamy jego funkcje i podajemy 4 argumenty, dla których warto go zainstalować.

Jak napisać skuteczne teksty na stronę internetową?

Jeśli chcesz podnieść współczynnik konwersji na stronie, uzyskać lepszą pozycję w Google i wyedukować swoich odbiorców, ten poradnik jest dla Ciebie. Omawiamy w nim 3 główne filary owocnego contentu na stronie.

Konkursy na Facebooku – jak zrobić to legalnie?

Co grozi za zorganizowanie konkursu, który łamie regulamin Facebooka lub – co gorsza – polskie prawo? Jak zorganizować legalną akcję konkursową zachęcającą obserwatorów do interakcji? Zapraszamy do lektury!

Prowadzenie bloga firmowego – 6 kluczowych korzyści

Prowadzenie bloga firmowego realizuje wiele celów marketingowych jednocześnie. Zobacz, dlaczego warto dzielić się z klientami wartościowymi treściami.

Pin It on Pinterest

Udostępnij

Udostępnij ten post swoim znajomym!