6 częstych błędów przy tworzeniu strony internetowej

Dobrze zaprojektowana strona www będzie dla firmy znakomitym narzędziem sprzedaży, który pracuje na jej sukces 24/h, 7 dni w tygodniu. Ponadto, przyczyni się do zbudowania profesjonalnego wizerunku przedsiębiorstwa oraz do zwiększenia lojalności klientów. Jeżeli właśnie jesteś na etapie projektowania swojej witryny lub szukania wykonawcy, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Omawiamy w nim najczęstsze błędy przy tworzeniu strony internetowej, jednocześnie pokazując skuteczne rozwiązania.

Jakich pułapek uniknąć przy tworzeniu strony internetowej?

1. Design odpowiadający gustom prezesa/grafika, a nie grupy docelowej i domenie działalności

Warto dążyć do tego, by strona internetowa była przyjemna w odbiorze, nowoczesna, atrakcyjna wizualnie. Jednak pamiętajmy, że internauta wchodzi na stronę w celu uzyskania konkretnych informacji, a nie po to, by podziwiać wizję artystyczną grafika/projektanta.

  • Projekt strony internetowej fotografa powinien być minimalistyczny, by jak najlepiej wyeksponować portfolio.
  • Witryna gabinetu stomatologicznego nie będzie prezentować się dobrze, gdy jako akcent kolorystyczny użyjemy czerwieni. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się tutaj granat, turkus, niebieski, biały, zielony.
  • Nowoczesne, schematyczne ilustracje zamiast zdjęć (obecnie niezwykle modne) nie powinny być używane przy tworzeniu stron internetowych restauracji, hoteli, klubów fitness. Internauta odwiedzający takie witryny z pewnością oczekuje zdjęć, dzięki którym pozna specyfikę miejsca.
Bez względu na to, czy Twoja firma działa na zasadzie B2B czy B2C, zawsze sprzedajesz swoje produkty konkretnemu człowiekowi. Zatem odpowiedzi na powyższe pytania pomogą Ci trafić do niego z interesującym komunikatem.

Warto wdrożyć:

To, co bardzo ułatwi projektowanie strony www oraz tworzenie tekstów, które się na niej znajdą, to gruntowna analiza grupy docelowej (np. poprzez stworzenie person) oraz analiza otoczenia rynkowego.

O doborze kolorów, efektów, fontów i innych elementów składających się na ogólny wygląd strony powinny decydować założenia identyfikacji wizualnej firmy oraz wyniki analizy grupy docelowej.

2. Brak rozwiązań mobilnych

Od września 2018 Google podczas ustalania pozycji strony w wynikach wyszukiwania bierze pod uwagę najpierw jej wersję mobilną (tzw. mobile-first index). Dopiero później wersję na komputery stacjonarne. Dlatego witryny, które nie wyświetlają się prawidłowo na smartfonach i tabletach, mogą mieć duży problem z pozycjonowaniem, a ich konkurencja, która zadbała o wersje mobilne swoich stron, zyska dużą przewagę.

Warto wdrożyć:

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna jest mobilna, możesz skorzystać z tego narzędzia: Test optymalizacji mobilnej. Pozwala on na przetestowanie każdej podstrony pod kątem Mobile-First Index.

3. Błędy techniczne

Martwe linki wewnątrz strony, niepoprawnie wyświetlające się obrazki, niedziałający formularz kontaktowy…problemów technicznych może być sporo. Każdy z nich niekorzystnie wpływa nie tylko na wizerunek firmy, ale i na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Warto wdrożyć:

Testowanie jest obowiązkowe nie tylko przy tworzeniu strony internetowej. Później także warto regularnie poddawać witrynę analizie i testom, by wyeliminować wszelkie nieprawidłowości. Wiele z nich bowiem może uwidocznić się po jakimś czasie.

4. Niejasna struktura strony, zła nawigacja

Nawet jeśli umieścisz na swojej stronie znakomicie napisane teksty, zawrzesz wszystkie najpotrzebniejsze informacje, odwiedzający mogą wyjść z niej zawiedzeni. Może się tak stać wtedy, gdy układ treści nie będzie czytelny i intuicyjny. Użytkownicy Internetu nie analizują wnikliwie contentu, jeśli nie jest to naprawdę konieczne, lecz skanują witrynę w poszukiwaniu interesujących ich wiadomości.

Warto wdrożyć:

W celu ułatwienia Twoim odbiorcom poruszania się po stronie www oraz odnajdywania konkretnych informacji, zastosuj w tekście gradację w postaci nagłówków. Dobrym pomysłem będzie również prezentowanie tekstu w urozmaiconej formie: krótkich i zwięzłych akapitów, list, danych liczbowych, wykresów czy tekstów w ramkach.

Nawigacja z kolei powinna opierać się o czytelne menu u góry strony, a także przyciski umieszczone w treści, prowadzące do podstron zawierających rozwinięcie tematu.

5. Brak aktualnych treści

Jednym z najczęściej pojawiających się błędów przy tworzeniu strony internetowej jest brak nastawienia na częste aktualizacje treści. Opublikowanie prostej wizytówki firmy w Internecie to stanowczo za mało, aby zyskać odbiorców i pozytywne oceny robotów wyszukiwarki. Witryna musi żyć, zyskiwać coraz to nowe treści. Tylko w taki sposób odbiorcy będą widzieli sens odwiedzania Twojej strony, a ona sama zyska szanse na zajęcie coraz to wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Warto wdrożyć:

Prowadzenie bloga firmowego to jedna z najlepszych metod pozycjonowania strony internetowej i jednocześnie kreowania profesjonalnego wizerunku firmy. Warto już na etapie projektowania strony stworzyć miejsce dla cyklicznie pojawiających się artykułów, a następnie podjąć zadanie tworzenia treści eksperckich, napisanych zgodnie z zasadami SEO.

Prowadzenie bloga firmowego - 6 kluczowych korzyści

6. Utrudniony kontakt

Jeżeli odwiedzający witrynę będą musieli poświęcić więcej niż 30 sekund na odnalezienie danych kontaktowych, najpewniej zrezygnują i opuszczą stronę. Numer telefonu, adres e-mail czy adres siedziby powinny być łatwo dostępne, aby nie tracić możliwości pozyskania potencjalnych klientów.

Warto wdrożyć:

Oprócz zakładki kontakt, do której powinien być dostęp z menu głównego, warto zamieścić np. nr telefonu u góry strony w postaci przycisku. Ponadto, dobrą praktyką jest stosowanie formularzy kontaktowych na stronie oraz chatu. W prosty sposób można zintegrować stronę www z Messengerem – dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik będzie miał poczucie, że kontakt z reprezentantem firmy jest „na wyciągnięcie ręki”.

Podsumowanie

Powyższe błędy najczęściej spotykamy audytując witryny internetowe, choć lista ta nie wyczerpuje możliwych usterek. Takie uchybienia mają negatywny wpływ pozycję strony w wyszukiwarce, wizerunek firmy i w końcu – sprzedaż. Zatem zanim podejmiemy się tworzenia strony internetowej lub zlecimy to zadanie wykonawcy, warto wiedzieć, na jakie aspekty zwrócić uwagę.

Potrzebujesz skutecznych, OWOCNYCH tekstów na swoją stronę?  Skontaktuj się z nami. Z przyjemnością opracujemy je dla Ciebie.

Może CIę zainteresować:

Trendy w marketingu na 2020 rok

Trendy w marketingu na 2020 rokMarketing ciągle ewoluuje. Niektóre trendy zanikają, inne nabierają mocy, powstają także całkiem nowe kierunki działań. Warto przyjrzeć się prognozom i zastanowić się, czy przewidywane trendy warto uwzględnić w strategii swojej firmy, a...

Tworzenie strony internetowej – ile trwa i jak wygląda cały proces

Twój biznes potrzebuje nowej witryny? Szukasz wykonawcy, któremu będziesz mógł zaufać? Przeczytaj koniecznie ten poradnik. Opisujemy w nim dokładnie, na czym polega, jak wygląda i ile trwa projektowanie stron www. Dzięki tej wiedzy, nic Cię nie zaskoczy w trakcie spotkania lub w ofercie przesłanej przez wykonawcę.

Facebook Business Manager – co to jest i jak go skonfigurować?

Jeśli chcesz oddać opiekę nad fanpagem swojej strony pracownikowi, planujesz rozpocząć tworzenie Facebook Ads bądź dosyć masz powiadomień firmowych na profilu prywatnym, potrzebujesz tego narzędzia. Przedstawiamy Facebook Business Manager.

Promocja firmy w Internecie – 7 pomysłów dla małych biznesów

Promocja firmy w Internecie zaczyna się od najprostszych i często zupełnie darmowych rozwiązań. Poznaj 7 sposobów na zaistnienie w sieci i pozyskanie nowych klientów.

Certyfikat SSL – co to jest i dlaczego warto go zainstalować?

Posiadasz witrynę internetową lub e-sklep? Certyfikat SSL nie może już dłużej stanowić dla Ciebie niewiadomej. W tym artykule wyjaśniamy jego funkcje i podajemy 4 argumenty, dla których warto go zainstalować.

Jak napisać skuteczne teksty na stronę internetową?

Jeśli chcesz podnieść współczynnik konwersji na stronie, uzyskać lepszą pozycję w Google i wyedukować swoich odbiorców, ten poradnik jest dla Ciebie. Omawiamy w nim 3 główne filary owocnego contentu na stronie.

Konkursy na Facebooku – jak zrobić to legalnie?

Co grozi za zorganizowanie konkursu, który łamie regulamin Facebooka lub – co gorsza – polskie prawo? Jak zorganizować legalną akcję konkursową zachęcającą obserwatorów do interakcji? Zapraszamy do lektury!

Prowadzenie bloga firmowego – 6 kluczowych korzyści

Prowadzenie bloga firmowego realizuje wiele celów marketingowych jednocześnie. Zobacz, dlaczego warto dzielić się z klientami wartościowymi treściami.

Pin It on Pinterest

Udostępnij

Udostępnij ten post swoim znajomym!